Mi csoda útjaink

Hosszan exponálunk

Firenze szólóban 5. nap

Hazafelé Bolognan át

2016. március 03. - hosszan exponálunk

A hazautazás napja. Nem tudom miért, de már hatkor kipattant a szemem, hétig hánykolódtam, aztán elkezdtem pakolni. A vásárolt kaják elhelyezése kisebb kihívást jelentett. Nyolckor hozták a reggelit, elbúcsúztunk, elindultam. Hál' Istennek nem esett (nagyon).

bev.jpg

Reggel kilenckor indult a vonat Bolognaba, fél tíz után már a szemerkélő esőben baktattam az előre kijelölt kávézóba. Amiről lepattantam, hétvége lévén zárva volt. Két lépéssel odébb ittam egyet. Nem tudom, az ajánlott milyen lehet, mit tudhat még, de ez nagyon jó volt.

A telefonomon szépen bejelölve minden, gondoltam elmegyek a legtávolabbi néznivalóig, onnan csurgok vissza a pályaudvar felé. A San Domenicoban kezdtem. Mivel Bolognaról csak rövid leírások voltak a telefonomon, kizárólag Szent Domonkos síremléket néztem meg, mint utóbb kiderült, hiba volt. Lett volna még egy-két dolog (faragott barátok kórusa, egy Lippi festmény, egy Giunta Pisano feszület, a kerengőről nem is beszélve). Majd legközelebb. A Michelangelonak tulajdonított angyalt a sír jobb oldalán azért lefényképeztem (nyilván borzalmasan sikerült).

mich.jpg

Átsétáltam a Santo Stefanoba. Majd ott ragadtam. Egyszerűen nem bírtam elmenni. Már az különleges, hogy három templom bejárata nyílik egy igen érdekes formájú és nagyon hangulatos térre. Az egész olyan, mint egy labirintus. Itt egy kerengő, ott egy kápolna, még egy kerengő, még egy kápolna; hihetetlen. Gyengém a középkor, órákig el tudok nézelődni egy valójában teljesen üres templombelsőben.

Van egy kis múzeum is, semmi különös, néhány „csemege”. A shop is valahogy „normálisabb”, mint amilyenek lenni szoktak. Kamalduliak által készített illatszereket árulnak. Meg kegytárgyakat persze. Vettem két szappant, gondoltam indulok tovább, de nem sikerült. Nem hajtottam magam, századszor is körbejártam az egészet.

Nem maradt más hátra, mint erős vágtában elérni a transzferbuszt, ami nem akkor indult, amikor gondoltam, de jó volt így. A reptéren az utolsó 2 euró 60 centemből benyomtam két csokis croissant és eseménytelen repülés után a férjem karjaiban landoltam Ferihegyen.

A bejegyzés trackback címe:

https://hosszanexponalunk.blog.hu/api/trackback/id/tr168441542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marionette 2016.03.03. 18:23:51

Olvastam egy könyvet arról az időszakról, amikor Michelangelo Bolognában volt kénytelen dolgozni politikai okok miatt, később főleg azért, mert II. Gyula pápa szobrát kellett bronzból kiöntenie (részben büntetés volt amiatt, hogy védte Firenzét a pápai hatalomtól), és ezt a munkát rettenetesen utálta. Nem tudom ismered-e a sztorit, a vége az lett, hogy nagyon rövid idő múlva a pápát kiüldözték Bolognából, és a Michelangelo életéből elvett 3 év munkáját beolvasztották. De ezt csak mellékesen írtam, mert nem ez volt, amit mondani szeretnék. Míg Michelangelo ott dolgozott majd minden nap elment a Dóm előtt, és legkedvesebb szórakozása az volt, hogy nézegette a homlokzatán lévő domborműveket, melyeket Jacopo della Quarcia készített a teremtésről. Állítólag azok a domborművek adták neki az ihletet a vatikáni mennyezeti freskóhoz. Hát nem tudom mennyi igazság van ebben, de én leginkább azok miatt a domborművek miatt vágyom Bolognába. Annak ellenére, hogy a másolatait volt szerencsém látni és sorban le is fényképezni a sienai Városházán. Amúgy Jacopo della Quercia nekem a szobrász Ghirlandaio :-) Na jó, hogy mindezt leírtam, mert időközben rájöttem, hogy te nem abban a templomban voltál, mert amiről én írtam az a San Petronio. De nem baj, azért nem törlöm ki :-)

hosszan exponálunk · hosszanexponalunk.blog.hu 2016.03.03. 18:38:39

Eszedbe ne jusson törölni, lehet, hogy valakinek még fontos lesz ez az információ!

marionette 2016.03.03. 21:41:53

Persze enélkül is szeretném látni Bolognát, és ott úgy tudom még az sem nagy baj, ha esik, mert mindenhol árkádok vannak:-) Ráadásul az ázott vörös tégla sokkal jobban néz ki, mint a száraz!:-) Jut eszembe, az első bejelentkezésednél mutattál képeket a Giardino Corsiról, de a beszámolódban nem írtál róla...

hosszan exponálunk · hosszanexponalunk.blog.hu 2016.03.03. 21:47:19

Az tényleg fantasztikus, hogy gyakorlatilag úgy tudsz sétálni (mondjuk csak a belvárosban), hogy nem kell ernyő :)) És a belvárosi rész tényleg nagyon szép. Ugyanúgy tele van palotákkal, mint Firenze, de pont a színük miatt kevésbé komor/komoly. Csak tátottam a számat folyamatosan. A Giardino Corsi annyi, amennyit mutattam. Zárt kapu. A képek egy mellette lévő kertben készültek, ami szerintem egy kertészet lehet...
süti beállítások módosítása