Mi csoda útjaink

Hosszan exponálunk

Az Amalfi-part smink nélkül

2019. július 04. - hosszan exponálunk

Ez a bejegyzés nem jött volna létre, ha nem kerül elém 4-5 lelkendező cikk a múlt héten Amalfiról. Ezért megírom saját, két évvel ezelőtti tapasztalatainkat. Megengedve, hogy egyszerűen nem volt szerencsénk.

Erre az útra is a megszokott gondossággal készültem, íme a bizonyíték:

Már a tervezési szakaszban kétkedéssel fogadtam azokat a beszámolókat, amelyek szerint a Ravello-Amalfi-Positano kör egy nap alatt bejárható. Ja, bejárható, busszal. Sorrentoból, ha az elsővel, de legkésőbb a másodikkal elindulunk. Így van esély, hogy még időben eljussunk Ravelloba.

Hibáztunk. Annyian áradoztak arról, micsoda látvány hajóról megpillantani a településeket, hogy úgy döntöttünk kipróbáljuk. Sorrentoból egy járat indul délelőtt Amalfiba 10.30-kor, a menetidő elvileg egy óra. Nem tűnik soknak, meg szép is.

Úgy logikus, hogy Amalfiból azonnal fölbuszozunk Ravelloba, onnan vissza Amalfiba, át Positanoba, majd vissza Sorrentoba. Elméletileg. A hajóról tömegek indultak a ravelloi busz irányába.

Szintén elméletileg, a kikötés után néhány perccel indulna egy járat. Ami nem jött. Meg az utána következő kettő sem. A kitartóbbja velünk aszalódott a megállóban.

Aztán jött egy, ami előbb hazavitt egy helyi kislányt egy teljesen más településre, aztán fordult csak menetirányba. Ezt amúgy mosolyogva mesélném – milyen lazák az olaszok –, de akkor már elég ideges voltam. A fényképek alapján délután fél kettőre értünk Ravelloba.

Hál’ Istennek, ennél a résznél elengedtük a dolgot; nem rohanunk, nézzük, amit akarunk, addig, ameddig akarjuk, aztán majd meglátjuk. Lefutottuk a kötelező kűrt, dóm, Villa Rufolo, Villa Cimbrone. Mivel érkezés után mindenki a Villa Rufolot rohamozza, kezdésnek a dómot javaslom, így mire ott végzünk, a másik helyen eloszlik a tömeg.

Ezeket a képeket sokan látták már, még akkor is, ha fogalmuk sincs, mi ez. Villa Rufolo a mi szemünkkel.

Mély benyomást nem tehetett ránk a Villa Cimbrone, mert összesen ennyi kép készült. Főleg az enyémek, sajnos olyanok is.

Öt óra előtt valamivel végeztünk. Képtelenségnek éreztem, hogy még egyszer fölszálljak az Amalfiba visszamenő buszra. Ügyesen kiszúrtam, hogy van egy gyalogút, ami levisz odáig. A nap fénypontja volt! Értelemszerűen lentről felfelé is járható, de elég szép a szintemelkedés, ezért onnan csak megfelelő comb- és farizommal fussunk neki.

Megérkeztünk Atraniba, ami egy igazi, kopottan is nagyon helyes kis település, olyan "leülök-iszom-egy-Aperolt-és-csak-nézek-ki-a-fejemből" típusú.

Innen már csak egy ronda betonalagúton kell átmenni, hogy Amalfiba érjünk.

Persze lehetett volna várost nézni este 7-kor is, de mikor megláttuk a buszra váró tömeget, azonnal beálltunk a sorba. Nagyon jól tettük, mert így felfértünk. Nem úgy a szerencsétlenebbje, aki mondjuk Positanoban várakozott. Ott ugyanis már meg sem állt. Még ha el is jutottunk volna odáig, esélyünk sem lett volna fölszállni.

Biztos nagyon bénák vagyunk, de egy nap alatt a három városból mindössze egyet sikerült teljesíteni. A körülmények pedig végleg elvették a kedvünket attól, hogy pár nap múlva visszamenjünk. Ha tanácsot kéne adnom, mindenképp a kora reggeli buszozást javasolnám, úgy talán teljesíthető mindhárom település. Hajókázni meg lehetne visszafelé, Positanoból Sorrentoba, feltéve, hogy sikerül elérni az egy darab délutáni járatot.

Nyilván senkinek nem akarom elvenni a kedvét az Amalfi-parttót. A fenti tanmese mindössze arról szólt, hogy hiába a tájékozódás, hiába a felkészülés, hiába a lementett, megtanult menetrendek, ha kiszámíthatatlanok a körülmények, akkor még a rutinosnak számító utazóknak sem sikerül mindig minden. Te nem vagy az? Akkor jól jöhet a segítség.

Ha arra vagy kíváncsi, amit viszont szerettünk, akkor ajánlom ezt, ezt és ezt.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2019.07.05. 10:57:00

Kell venni egy normális drónt, akkor nem gond a tenger felől fotózni egyik vízparti települést sem. Tudom, nem olcsó dolog, de nyaralni sem az :)

egigi 2019.07.05. 13:28:10

Olaszországban sehol nem olyan megbízható a buszközlekedés, hogy arra alapozva lehessen ilyen zsúfolt programban gondolkozni. Vagy tovább kell maradni, vagy autót bérelni. Ettől függetlenül gyönyörű helyek vannak, amiket nem szabad kihagyni. Mi 10 napot töltöttünk Positano-ban, onnan jártuk be a félszigetet nagyrészt hajóval. Délelőtt áthajózol egy másik településre, este vissza, és csodás a napod. Na de egy nap három város az olaszoknál busszal??? Ez még északon is nehézkes, nem hogy délen. Sirmionében vártuk a buszt, megérkezett 10 perccel korábban. Felszálltunk, és indultunk is azonnal. Megkérdeztem a sofőrt, nem lesz-e ez így kitolás azokkal, akik csak az utolsó pillanatban érkeznének. Megnyugtatott, hogy ez még az egy órával korábbi járat.
Szóval vagy autó, vagy szép nyugisan, ráérősen nézelődni az országban.

annyi amennyi · http://gadgetshop.blog.hu/ 2019.07.05. 16:07:42

@gergo: Ezzel csak az a probléma, hogy van aki nem fotózni, hanem látni szeretné. Ha fotón akarom nézegetni ki sem kell tenni a lábam otthonról.

beni.vam 2019.07.05. 16:07:44

Mi most érkeztünk haza Castiglione de la pescaia-ból. Egy hetet töltöttünk itt és csodálatos volt. Mi Pisaba repülővel mentünk és a reptéren autót béreltünk. Mindent megterveztünk és szerencsére jó autót kaptunk, az ügyintézés is gyors volt. Így utaztuk be Toszkánát. Grossetto, Siena, Pitigliano és még sok más települést sikerült meglátogatni. Buszok valóban nem nagyon járnak erre felé sem, nagyon jó döntés volt autót bérelni. Én is csak javasolni tudom.

annyi amennyi · http://gadgetshop.blog.hu/ 2019.07.05. 16:08:51

Amúgy az autó a nyerő szerintem is, bár mi anno itthonról mentünk autóval, de a bérlés sem ördögtől való.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2019.07.05. 16:22:52

@annyi amennyi: a kettő nem zárja ki egymást. Tavaly voltam májusban, autóval megvolt a félsziget egy nap alatt, minden fontos helyszín kipipálva, a turistagettókat leszámítva. Ha hajóval pöcsöltem volna én is hogy a tenger felől lássam a városokat, valószínűleg én is a poszter sorsára jutottam volna, így még nem.

hosszan exponálunk · hosszanexponalunk.blog.hu 2019.07.05. 16:38:24

@gergo: Mi nem a kipipálva utazósok vagyunk. És nem is a drónnal fotózók. És elmegyünk oda is, ahová mások. És elmegyünk oda is, ahová mások nem. És tartózkodunk attól, hogy minősítsünk másokat. És nem gondoljuk, hogy nálunk a bölcsek köve. Arról írunk, ami akkor, ott történt, velünk. Nem máskor, nem máshol, nem másokkal. Köszönöm, hogy olvastál.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2019.07.05. 16:52:53

@hosszan exponálunk: csak hogy megértsd: tízensokév DSLR után én bizony meguntam a földközelt, most is előveszem néha, de drón a nyerő nálam lassan két éve. Addig amíg nem tudod, hogy mit hagysz ki, addig hiába is magyaráznám, kb. mint egy színvaknak a színeket..

Nem akarok kötözködni a blogodban, de én még olyat nem láttam soha, aki így napról napra lebontja mit akar megnézni és mikor, ez pont, hogy a kipipálos utazó. Ezért is megyek saját autóval, van egy elkézélés merre megyünk, út közben ha valami megtetszik, odamegyek és megnézem, menetrend nélkül, miközben én oda repülők a drónnal, ahonnan te soha nem fogod látni. Így lehet megismerni a világot, a tájat más szemszögből igazán, ha nem vagy korlátok közé szorítva.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2019.07.05. 17:00:04

@hosszan exponálunk: jól elbeszélgettünk egymás mellett. Buona giornata.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.07.05. 23:27:47

Ez a kib@$2ott tömegturizmus, ami lassan mindent felzabál.
Gyönyörű helyek vannak a világon, csak éppen esélytelen eljutni, megnézni, mert mindenhol csilliárd másik hülye ember.
Mindenért sorba állni, várakozni, vagyonokat kifizetni, egy katasztrófa az egész.
Egyre inkább úgy vagyok vele, hogy olyan helyre kell menni nyaralni, ahol semmi nincsen...
:-)))))
Illetve télen menni; novemberben, januárban, vagy magánhelikopterrel.
De egyik sem egyszerű.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.07.05. 23:30:10

@egigi: Bróhaha... :D
Mit lehet erre mondani, digók...
Egy német, vagy japán valszeg két nap ott-élés után öngyilkos lenne.:D