Budapestről a Citadella IC-vel indultam, és éjfél körül értem Venezia Mestre állomásra. Másnap a történelmi városba szintén vonattal folytattam. A képen a Szent Márk bazilika részlete látható.
A harangtoronyba nem túl hosszú várakozás után sikerült feljutnom. A város látképe innen volt a legszebb.
A Dózse-palota kívülről és belülről is gyönyörű, szerencsére a bejutáshoz se kellett túl sokat várni.
A Szent Márk bazilika belsejének díszes boltívei, kupolái.
Velence után Torinóban folytattam, ami a Szárd Királyság székhelye volt. A királyi palota kívülről kevésbé impozáns, belül azonban több szép kiállítás látható.
A sas számos nemzet és királyi család címerállata. A palotában kevésbé szokásos formában is volt belőlük pár.
A székesegyházban őrzik a torinói leplet, ami csak különleges alkalmakon látható a nagyközönségnek.
Torinóban van az olasz Nemzeti Autómúzeum, ami azonban nem korlátozódik a városban jelen lévő FIAT-ra, de még az olasz típusokra sem. Engem a legjobban a versenyautókat bemutató rész érdekelt.
Számos Ferrari és Alfa Romeo mellett az ötszörös világbajnok Juan Manuel Fangio 1955-ös F1-es Mercedese is a gyűjtemény részét képezi.
Bár világbajnoki címet nem nyert, Gilles Villeneuve legendás versenyzője volt a Ferrarinak, akit a csapatalapító Enzo Ferrari különösen kedvelt. Az ő 1980-as versenyautója látható a képen.
A Torino fölött magasodó Superga hegyre a bazilika fogadalomból épült, a magyar történelemből is ismert Savoyai Jenő győztes csatáját követően.
A hegy tragédia helyszíne volt 1949-ben amikor a Grande Torino focicsapat kisrepülőgépe nekiütközött. A végzetes baleset helyszínén emlékhelyet alakítottak ki.
A Supergára fogaskerekű vasúttal is fel lehet jutni, melyen a képen látható muzeális szerelvény közlekedik.
A fogaskerekű lenti végállomásánál egy kisebb, villamosokat bemutató, díjtalanul látogatható kiállítás is van.
Torino jelképe a Mole Antonelliana torony, melyben Nemzeti Filmmúzeum, tetején népszerű kilátó működik. A kilátóra részben üvegből kialakított lift visz fel, ami az út nagy részét liftakna hiányában teszi meg, a drótkötelek tartják irányban.