Mi csoda útjaink

Hosszan exponálunk

"Én vagyok-é az, Mester? Monda néki: Te mondád."

Cenacolo túra Firenzében

2015. szeptember 28. - hosszan exponálunk

Magam sem tudom hogyan, de néhány napos firenzei városnézésünk - némileg váratlanul - az Utolsó vacsora tematika köré szerveződött. 

Nagyon hevenyészve és felületesen: a kolostorok ebédlőjének (refektórium) falát díszítő, az Utolsó vacsorát ábrázoló freskók a cenacolo-k. A pillanat, amelyet ábrázol:

Máté Evangyélioma 26. rész

21. És a mikor esznek vala, monda: Bizony mondom néktek, ti közületek egy elárul engem.
22. És felettébb megszomorodva, kezdék mindannyian mondani néki: Én vagyok-é az, Uram?
23. Ő pedig felelvén, monda: A ki velem együtt mártja kezét a tálba, az árul el engem.
24. Az embernek Fia jóllehet elmegyen, a mint meg van írva felőle, de jaj annak az embernek, a ki az embernek Fiát elárulja; jobb volna annak az embernek, ha nem született volna.
25. Megszólalván Júdás is, a ki elárulja vala őt, monda: Én vagyok-é az, Mester? Monda néki: Te mondád.

Hihetetlenül érdekes összehasonlítani a képeket. Nézhetjük például a háttereket.

cenacolo_di_andrea_del_sarto_7.JPG

cenacolo_di_andrea_del_sarto_6.JPG

cenacolo_di_ognissanti_ghirlandaio_5.JPG

cenacolo_di_ognissanti_ghirlandaio_3.JPG

Vagy összehasonlíthatjuk az apostolábrázolásokat.

Esetleg elgondolkodhatunk azon, Júdás melyik képen miért ott ül, ahol; János tényleg alszik-e vagy csak 

János a Mester nagy szivén pihen (Juhász Gyula: Az utolsó vacsora)

 Júdás legtöbbször az asztal innenső oldalán:

Mit csinál János?

Nem először jártunk Firenzében. Ez a túra nem az első alkalomra való. Viszont ha valaki beleszeret a városba, semmiképp ne hagyja ki. 

A bejegyzés trackback címe:

https://hosszanexponalunk.blog.hu/api/trackback/id/tr457789476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása